Pengenalan

Kembara mencari bahagia mengisahkan seorang lelaki yang merasakan kekosongan dalam hidupnya, dan masih mencari-cari apakah kekurangan tersebut. Adakah cinta? Harta? Teman? Siapakah lelaki tersebut? Latarbelakangnya? Apakah kisah silam yang menghantuinya? Sama-sama kita nantikan perkembangan cerita ini yang akan di hapdet pada setiap hari sabtu (insya-Allah). Apa yang boleh saya janji kan, cerita ini bukan lah satu lagi cerita cinta yang biasa dibaca, mahupun kisah cinta kuch2 hota hei, insya Allah. Selamat membaca!

episod 4

ini semua rekaan penulis semata-mata..
jom baca sambungannya!~
********
PoNPON!
aku terkejut, langkahku terhenti
sebuah kereta mewah yang tidak aku kenali berhenti betul-betul di hadapan ku
Daniel beli kereta baru ke..
tingkap kereta diturunkan
pemilik kereta itu melihat ku
"Jom sayang, I hantar you balik"
..jantungku berdegup kencang..
mesti kerja Daniel ni..
aku tidak mahu menimbulkan kekecohan di khalayak ramai
terutama sekali kerana pakcik masih memerhatikan langkah ku..
aku menuju pintu tempat penumpang hadapan
"Mana you tau I ada kat sini? Daniel mana?"
tanya ku sedikit kasar
"Janganlah marah sayang..you tak suka ke jumpa I? I rindu sangat dekat you. Daniel busy, dia yang call I, suruh jemput you dekat sini. Kalau tak, ntah bila I boleh jumpa you..You dah kurus sekarang, mesti sebab you rindukan I kan?"
jari-jemari nya mengusap pipi ku
aku menepis kasar
"FYI, I don't miss you at all. Not even for a second. And don't call me sayang. I hate to hear it from your mouth."
dia tertawa kecil
"I suka tengok you marah, comel. Sebab I sayang you, I panggil la you sayang. Habis you nak I panggil apa? Hubby?"
aku diam menahan amarah ku.
"Ni sugar daddy mana pulak yang bagi kereta kat you ni?"
aku memandang tepat ke wajahnya
akui, dia memang cantik
kulit putih gebu
dia, sepanjang perkenalan kami, memang sentiasa menjaga penampilan nya
seksi, menggoda
kalau tidak, masakan hartawan-hartawan boleh tergoda dengan permainan dia..
"Adalah. Don't be sad sayang, I tetap cinta kan you"
"Tapi I tak"
balas ku tegas
kali ini dia diam membisu
mungkin sedikit terluka dengan apa yang aku ucapkan
namun itu pendirian dan perasaan ku
tak mungkin aku bersama dengan dia
AKU JIJIK!
"Farhanna, kenapa you hidup macam ni? You tak takut dengan tuhan you ke?"
**********
bersambung

This entry was posted in . Bookmark the permalink.

2 Responses to episod 4

  1. FIZAM says:

    waiting for next episode.

  2. Kei says:

    sori2..lambat sket.raya kan..hehe

Leave a Reply

semua yg tertulis adalah hak cipta terpelihara pemilik blog. Powered by Blogger.